tiistai 27. tammikuuta 2015

Säälittävää puuhastelua :)

En tiedä, onko se tämä talvi vai mikä mutta treeni-into on ollut hieman hakusessa. Iltaisin olen käynyt juoksulenkillä. Yritän tässä taas kertaalleen päästä juoksukuntoon. Tavoitteenani on käydä 3-4 kertaa viikossa nyt näin alkuun 5 kilsan juoksulenkillä. Mukaan olen ottanut joko Superin tai Kiian. Nämppä on siihen hommaan vähän liian vanha ja Nasta ei pahemmin perusta juoksulenkeistä.


Kotosalla olen yrittänyt tehdä kaukkareita, metallinoutoa ja ihan sivulletuloja päivittäin. Viime lauantaina ajoin kotiin Pieksämäen kautta. Treenasimme Eikan kanssa ihan kahdestaan. Olipa kiva nähdä miten Hemmo alkoi tajuta ohjatun suuntia ja merkiltä ruutuun menoa. Super teki muuten aivan loistavaa työtä mutta yhden vaihdon ennakoi kaukkareissa. Miksi emme pääse samanlaisiin suorituksiin kokeissa? Myös Kiia oli pätevänä. Teki tosin yhden ISON virheen eli ruutuun mennessä menikin sitten luoksetulon takapalkalle, jota ei siis ollut. Toivottavasti otti opiksi. Luoksetulossa käytin muuten käsimerkkiä ekaan stoppiin ja se oli hyvä! Toisella yrittämällä ruutu oli kympin suoritus. Toinen virhe tuli tunnarissa, jossa hammasteli muita kapuloita. Hyppynoudossa oli nyt draivia. Kaukkaritkin onnistuivat täydellisesti.


Sunnuntaina otin pihassa Superille luoksetulon stoppia, erilaisia merkkejä ja ohjatun noudon palautusta. Janika neuvoi minua jo kesällä "vaihtamaan" kapula leluun heittämällä lelu taakse, jolloin koira saa tiputtaa kapulan ja syöksyä lelun perään. Kiiallahan tämä tekniikka toimii todella hyvin mutta Super ei ole aikaisemmin "suostunut" luopumaan kapulasta vaan sitkeästi pyrkinyt tuomaan sen minulle heitetystä lelusta huolimatta. Tämän vuoksi olen luovuttanut tämän tekniikan suhteen. Nyt olen kuitenkin saanut Superin luopumaan kapulasta ja syöksymään lelun perään. Teimme tällaisia palautuksia muutamia ja hyvältä näytti. Illasta Killerillä tein pari ruutua Superille. Kiia pääsi tekemään ruudut ja pari tunnaria. Jospa me nyt keskiviikkona olisimme erityisen reippaita ja treenaisimme tokoa ja aksaa. Lauantaina onkin taas Team Sählän treenit Pieksämäellä. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti